Pere-Enric Barreda Edo

Professor Titular de Filologia Llatina
93 402 10 48

Professor titular i investigador amb dedicació completa. Doctor en Filologia Llatina per la Universitat de Barcelona. Investigador en els grups dirigits pel Dr. Josep-Lluís Vidal, sobre Literatura llatina i la seva tradició, amb especial atenció a l’èpica d’Estaci, del qual ha editat l’Aquil·leida. En el GRAT (Grup de Recerques sobre Antiguitat Tardana), ha estudiat el llatí cristià dels cànons conciliars, especialment d’Elvira. També forma part de l’IRCVM (Institut de Recerques i Cultures Medievals), on estudia textos llatins tardans i medievals, en especial del camp del dret civil i eclesiàstic: a) documents de la cancelleria reial catalana en general, i específicament de Jaume I; b) documents notarials medievals referits a les comarques del Maestrat de Castelló i Terol, i fons d'arxius on es troba documentació de dites comarques; c) onomàstica medieval de dites comarques, en col·laboració amb l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Publicacions seleccionades

Grups d'innovació docent